upp
Kundjänst

HAMMER-Kundjänst
Våra experter är alltid glada att hjälpa till, så om du har några frågor gällande våra produkter eller vill beställa över telefon, kontakta våra fitnesstränare eller produktrådgivare på telefon eller per email.

Service & Råd

Telefon: 070 8804789
Måndag - Fredag: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00

Email:
Har du frågor som berör våra produkter:
produkt@hammer-traning.se

Alla andra frågor:
info@hammer-traning.se

12 månaders extra garantiförlängning!*
Varukorgen (0)
0,00 kr
Perfekt hemmaträning

Service & Råd: 070 8804789 (Må. - Fr.: 09.00 - 17.00)

Synliga muskler

Styrketräning / Muskeluppbyggning

muskler

Muskler

Det är många som tränar på gym i hopp om att få en muskulös kropp och för att nå sitt ideal men som alltid inte lyckas. Hur är det möjligt?

Hur din kropp är byggd har mycket med genetik att göra, vilka gener du har fått av dina föräldrar. Det finns de kroppsformer som kämpar dagligen för att både gå upp och ner i vikt utan att se stora framsteg oavsett hur mycket eller lite de äter.

Dessutom är den manliga kroppen programmerad för att lagra fettreserver för senare år. Den goda nyheten är att alla kan få synliga muskler. De finns där under det yttersta lagret av fett som tyvärr bara kan bli synligt när man tränar och äter hälsosamt.

För att få synliga muskler är det viktigt att tänka på sin kost. Tänk på att fett förbränner fett så det är viktigt att få i sig kost med hälsosamma fetter som finns i fet fisk, avokado och nötter.

Hur är en muskel byggd?

Varje enskild muskel har flera celler som omges av en tunn bindvävshinna. Bindvävshinnorna består främst av nerver, blod och det finns flera tusen av de i vår kropp.

När du tränar och rör på din kropp behöver musklerna syre som de får genom små kapilärer som sitter utanpå musklerna. Ju mer och oftare du tränar ju bättre syresättning får dina muskler.

Synliga muskler

För att få fina synliga muskler bör du fullgöra grundläggande övningar såsom Pull-ups, bänkpress, knäböj och marklyft. De här övningarna är speciellt effektiva och populära för dig som vill få synliga muskler och bränna överflödigt fett. Nästa steg i din hälsosamma resa utöver din träning är att minska på koldydraterna, du kommer då att minska i vikt och få synligare muskler. En vanlig missuppfattning är att du ska använda lätta vikter och göra många repitioner, men det behöver inte vara nödvändigt. Du kan lika gärna göra några tyngre men lite färre repitioner.

Vi rekommenderar hemmagymmet Bio Force of Finnlo som kan träna varje muskel i kroppen effektivt.

Rätt kost

En hälsosam livstil formar dina muskler, det är därför viktigt att du har mycket proteiner i din kost. Proteiner finner du i kött, linser och bönor. Du kan också ta extra proteiner i form av shakes som du dricker, det finns en oändlig mängd olika smaker och tillverkare och du kan ta proteinet innan, under eller efter träning.

Uthålighet

För att hålla din fettprocent i kroppen så låg som möjligt bör du utöver styrketräning träna uthållighetsträning. Det behöver inte ta lång tid, det viktigaste är att din puls är hög och att du håller ett högt tempo,för exempel löpning i uppförsbacke är en bra träning då du både får muskler och bränner fett. Det är ju trots allt när fettet är borta som musklerna blir synliga.


Tillbaka till översikten

Betalsätt

Betalsätt

Rådgivare

Mån-Fre: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00