upp
Kundjänst

HAMMER-Kundjänst
Våra experter är alltid glada att hjälpa till, så om du har några frågor gällande våra produkter eller vill beställa över telefon, kontakta våra fitnesstränare eller produktrådgivare på telefon eller per email.

Service & Råd

Telefon: 070 8804789
Måndag - Fredag: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00

Email:
Har du frågor som berör våra produkter:
produkt@hammer-traning.se

Alla andra frågor:
info@hammer-traning.se

12 månaders extra garantiförlängning!*
Varukorgen (0)
0,00 kr
Perfekt hemmaträning

Service & Råd: 070 8804789 (Må. - Fr.: 09.00 - 17.00)

Ryggtränare – träna ryggen hemma

I Tyskland lider miljoner människor av ryggbesvär. Majoriteten har ont i ländryggen och fått besvär genom ett för tungt kroppsarbete, brist på muskelaktivitet, för långa perioder av stillasittande eller bara för att de har en dålig hållning. Eftersom ryggmusklerna knappt får någon träning i vardagen och ofta är underutvecklade är det extra viktigt att se till att ryggen får sin beskärda del av motion. Detta kan åtgärdas med en ryggmaskin eller ryggtränare som är lätt att förvara hemma.

Alla ryggtränare och ryggmaskiner du hittar på HAMMER SPORT Online-Shop är utformade för att stärka den nedre delen av ryggen. En liten och kompakt ryggtränare är FINNLO TRICON. Den tränar framför allt upp Erector spinae och kan justeras i 12 olika nivåer. Ett utmärkt verktyg för de flesta. TRICON går dessutom att fälla ihop vilket gör den väldigt enkel att förvara. Ett annat effektivt sätt att stärka hållningen är med FINNLO by HAMMER Mag- och ryggtränare AB & Back-ryggtränare. Denna multifunktions-ryggtränare kan hjälpa dig träna och bygga upp dina mag-, rygg- och rumpmuskler.

Träna med en ryggmaskin

Om du vill tränar på en FINNLO Tricon eller AB & Back-ryggtränare , justera inställningen så att ditt bäcken vilar på en av kudd-dynorna och se till att dina ben är fixerade vid den andra kudd-dynan över vristerna. I utgångsläget ska ben och överkropp bilda en rak linje och din rumpa och mage vara är spänd. Håll din rygg rak och luta överkropp bakåt och håll positionen där en kort stund. Låt sedan överkroppen gå tillbaka till utgångspositionen. När du tränar med ryggtränaren är det viktigt att du långsamt och likformigt gör övningarna. För att även engagera de ryggmuskler som sitter djupare kan du böja kroppen en aning framåt innan du utför rörelsen och sedan långsamt leda tillbaka kroppen kota för kota.

Ryggtränare

Ryggtränare

5 artiklar
per sida
Rutnät Lista
  • Pris
    • Ordning
    • Ny
5 artiklar
per sida
Rutnät Lista
  • Pris
    • Ordning
    • Ny
Online produktrådgivare

Betalsätt

Betalsätt

Rådgivare

Mån-Fre: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00