Titanvägen 2 541 39 Västra Götalands län Skövde
Västbergavägen 4 126 30 Stockholms län Hägersten
Staffanstorpsvägen 115 232 61 Skåne län Arlöv
Första Långgatan 30 413 27 Västra Götalands län Göteborg
+49 (0)731 974 88-518 (dagligen 9:00–19:00)
eller via e-post info@hammer-traning.se
Skriv ett ärende i serviceportalen eller ett e-mail till service@hammer.de
Avtalspartnern är:
Vi garanterar våra apparater enligt följande villkor:
1. Vi reparerar kostnadsfritt i enlighet med följande villkor (nummer 2-5) alla skador eller defekter på apparaten som bevisligen beror på ett tillverkningsfel om de rapporteras till oss omedelbart efter upptäckt och inom:
rapporteras till slutanvändaren efter leverans.
Garantin omfattar inte lätt sönderdelbara delar, t.ex. glas eller plast. En garantiskyldighet utlöses inte av mindre avvikelser från det nominella tillståndet som är obetydliga för anordningens värde och användbarhet, av skador på grund av kemiska och elektrokemiska effekter, av vatten och i allmänhet av skador som beror på force majeure.
2. Garantin ges på ett sådant sätt att defekta delar repareras kostnadsfritt eller ersätts med felfria delar enligt vårt gottfinnande. Kostnaderna för material och arbetstid ska betalas av oss. Reparationer på installationsplatsen kan inte begäras. Ett inköpsbevis med inköps- och/eller leveransdatum måste uppvisas. Ersatta delar blir vår egendom.
3. Garantianspråket upphör att gälla om reparationer eller ingrepp utförs av personer som inte är auktoriserade av oss, eller om våra enheter utrustas med tilläggs- eller tillbehörsdelar som inte är anpassade till våra enheter, vidare om enheten skadas eller förstörs genom force majeure eller miljöpåverkan, vid skador som uppstått på grund av felaktig hantering - i synnerhet bristande efterlevnad av bruksanvisningarna - eller underhåll, eller om enheten uppvisar mekaniska skador av något slag. Efter telefonrådgivning kan kundtjänsten ge dig tillstånd att få delar skickade till dig för reparation eller byte. I det här fallet upphör garantianspråket naturligtvis inte att gälla.
4. Garantiservice leder inte till en förlängning av garantiperioden och startar inte heller en ny garantiperiod.
5. Ytterligare eller andra anspråk, i synnerhet ersättning för skador som uppstått utanför apparaten, är uteslutna - i den mån ansvaret inte är obligatoriskt föreskrivet i lag.
6. Våra garantivillkor, som innehåller förutsättningarna för och omfattningen av våra garantitjänster, påverkar inte säljarens avtalsenliga garantiförpliktelser.
7. Delar som är utsatta för slitage och som identifieras som sådana i reservdelsförteckningen omfattas inte av garantivillkoren.
8. I enskilda fall får konsumenten en ettårig garantiförlängning (huvudramen undantagen), för vilken de garantivillkor som anges ovan gäller.
Du har rätt att häva avtalet inom fjorton dagar utan att ange någon orsak. Ångerfristen är fjorton dagar från den dag då du eller en av dig namngiven tredje part, som inte är transportör, har tagit de sista varorna i besittning.
För att utöva din ångerrätt måste du informera oss genom en tydlig förklaring (t.ex. brev, fax eller e-post som skickas med posten) om ditt beslut att frånträda avtalet. Du kan använda den bifogade blanketten för uppsägning av modellen för detta ändamål, men den är inte obligatorisk.
För att iaktta uppsägningstiden räcker det att du skickar meddelandet om utövandet av uppsägningsrätten före uppsägningstidens utgång.
Om du häver detta avtal måste vi återbetala alla betalningar som vi har fått från dig, inklusive leveranskostnaderna (med undantag för de extra kostnader som beror på att du har valt en annan typ av leverans än den billigaste standardleverans som vi erbjuder), utan dröjsmål och senast inom fjorton dagar från den dag då vi fick meddelandet om att du hävt detta avtal. För denna återbetalning kommer vi att använda samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida inte annat uttryckligen överenskommits med dig; i inget fall kommer du att debiteras för denna återbetalning. Vi kan vägra återbetalning tills vi har fått tillbaka varorna eller tills du har lämnat bevis på att du har returnerat varorna, beroende på vilket som inträffar först. Vi hämtar varorna. Vi betalar kostnaderna för att returnera varorna. Du behöver bara betala för varornas eventuella värdeförlust om denna värdeförlust beror på hantering av varorna som inte är nödvändig för att kontrollera varornas skick, egenskaper och funktion.
Observera att tvåmansleveransen är en bokad tjänst som du bokar en gång och att varorna kommer att hämtas hos dig med standardleverans.
Betalning på faktura och finansiering
I samarbete med Klarna Bank AB (publ) , Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, erbjuder vi faktura- och delbetalningsköp som betalningsalternativ. Observera att Klarna Faktura och Klarna Avbetalningsköp endast är tillgängliga för konsumenter och att betalningen måste göras till Klarna i varje fall.
Faktura:
När du handlar på konto hos Klarna får du alltid varorna först och du har alltid en betalningstid på 14 dagar. De fullständiga villkoren för köp på konto för leveranser till Tyskland finns här och de fullständiga villkoren för köp på konto för leveranser till Österrike finns här.
Avbetalningsköp:
Med Klarnas finansieringstjänst kan du betala ditt köp på ett flexibelt sätt i månatliga delbetalningar på minst 1/24 av det totala beloppet (dock minst 6,95 euro) eller på de villkor som annars anges i kassan. För mer information om Klarna avbetalningsköp, inklusive de allmänna villkoren och den europeiska standardinformationen för konsumentkrediter, klicka här.
Meddelande om integritet:
Klarna kontrollerar och utvärderar dina uppgifter och utbyter uppgifter med andra företag och kreditupplysningsföretag om det finns ett legitimt intresse och skäl att göra det. Dina personuppgifter kommer att behandlas i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser och enligt vad som anges i Klarnas dataskyddspolicy för Tyskland/Österrike.
I samarbete med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, erbjuder vi följande betalningsalternativ. Fordran överförs därmed till Klarna.
Faktura:
Betalningstiden är 30 dagar från dagen för avsändandet av varan/biljetten/ eller, när det gäller andra tjänster, från tillhandahållandet av tjänsten. Inom ramen för fakturabetalningsmetoden samarbetar Klarna med Billpay GmbH, Zinnowitzer Straße 1, 10115 Berlin, Tyskland. Fordran överförs vidare till BillPay för detta ändamål. Betalningen sker i båda fallen till BillPay. Du hittar fakturavillkoren här. Användning av fakturabetalningsmetoden kräver en positiv kreditprövning. Allmän information om Billpay finns här.
Omedelbart:
Ditt konto debiteras omedelbart efter att du har gjort beställningen.
Meddelande om dataskydd:
Billpay/Klarnas betalningsalternativ
För att ge dig Klarnas betalningsalternativ och för att kontrollera om dessa kan erbjudas dig, samt för att kunna erbjuda dig anpassade betalningsmetoder, överförs vissa av dina personuppgifter till Klarna.
Allmän information om Klarna finns här och om BillPay här. Dina personuppgifter kommer att behandlas i enlighet med tillämpliga dataskyddslagar och Klarnas och BillPays sekretesspolicy.
Faktura:
Dina personuppgifter, särskilt kontaktuppgifter och uppgifter om kundvagnen, kommer att överföras av Klarna till BillPay GmbH ("BillPay"). BillPay överför dina personuppgifter till kreditupplysningsföretag för identitets- och kreditkontroller.
Omedelbart:
Dina personuppgifter, i synnerhet kontaktuppgifter och uppgifter om kundvagnen, behandlas av Klarna.
Om en eller flera bestämmelser i dessa villkor skulle bli ogiltiga eller ogenomförbara, eller om de senare skulle bli det, ska de återstående bestämmelserna förbli oförändrade, såvida inte utelämnandet av enskilda klausuler skulle innebära en sådan orimlig nackdel för en avtalspart att den inte längre kan förväntas hålla sig till avtalet.
Status för GTC januari 2015
Förpackningsförordningen - VerpackV - Deltagande i ett riksomfattande system för återlämning av försäljningsförpackningar.
Vi bekräftar härmed att vi till fullo uppfyller våra skyldigheter enligt den tyska förpackningsförordningen (VerpackV) i dess lydelse från den 1 januari 2009. I synnerhet har vi anslutit oss till ett system för riksomfattande återlämning av försäljningsförpackningar som samlas hos privata slutkonsumenter (se § 6.3 VerpackV).
Detta är Interseroh.
Instruktion enligt § 12 batterilagen - BattV
I samband med försäljningen av batterier eller uppladdningsbara batterier eller apparater som drivs med batterier eller uppladdningsbara batterier är vi som återförsäljare enligt batterilagen skyldiga att informera dig om relevanta bestämmelser och skyldigheter:
Se till att du lämnar in dina gamla batterier/uppladdningsbara batterier på ett kommunalt insamlingsställe eller hos din lokala återförsäljare, enligt lagens krav. Det är förbjudet att slänga dem i det vanliga hushållsavfallet och strider mot batterilagen. Den här tjänsten är kostnadsfri för dig. Du är också välkommen att returnera batterier/batteripaket som du köpt från oss utan kostnad efter användning. Returer av batterier/uppladdningsbara batterier ska skickas till:
Batterier och uppladdningsbara batterier som innehåller skadliga ämnen är tydligt märkta med symbolen för en överkryssad soptunna. Under symbolen för den överstrukna soptunnan finns dessutom det kemiska namnet på motsvarande föroreningar. Exempel på detta är: (Pb) bly, (Cd) kadmium, (Hg) kvicksilver.
Du kan också läsa denna information på nytt i de dokument som åtföljer leveransen av varorna eller i bruksanvisningarna från respektive tillverkare.
Mer detaljerad information om batterilagen finns hos förbundsministeriet för miljö, naturskydd och kärnsäkerhet, t.ex. på www.bmu.de/abfallwirtschaft.
Vi deltar inte i ett tvistlösningsförfarande inför en konsumenttvistnämnd. Lagen om alternativ tvistlösning i konsumentfrågor kräver dock att vi ändå hänvisar dig till en konsumenttvistnämnd som är ansvarig för dig:
Allmänna konsumenttvistenämnden vid centret för skiljedom e.V.
Strassburger Str. 8
77694 Kehl
www.verbraucher-schlichter.de
Bildkälla: ©pixelkorn - stock.adobe.com