upp
Kundjänst

HAMMER-Kundjänst
Våra experter är alltid glada att hjälpa till, så om du har några frågor gällande våra produkter eller vill beställa över telefon, kontakta våra fitnesstränare eller produktrådgivare på telefon eller per email.

Service & Råd

Telefon: 070 8804789
Måndag - Fredag: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00

Email:
Har du frågor som berör våra produkter:
produkt@hammer-traning.se

Alla andra frågor:
info@hammer-traning.se

12 månaders extra garantiförlängning!*
Varukorgen (0)
0,00 kr
Perfekt hemmaträning

Service & Råd: 070 8804789 (Må. - Fr.: 09.00 - 17.00)

Superhjälte träning: Tor

Hammer träning

Tor Superhjälte träning

Superhjälte träning: Tor

Vill du ha starka armar och en V-formad överkropp? Då har vi precis den rätta träningen för dig. Med alla superhjältes filmer som kommer ut på löpande band för tillfället, tyckte vi att det vore passande att presentera vårt “Tor” träningsprogram.

Kombinationen av grundövningar och funktionella övningar låter dig skina i helt ny glans. Håll dig till vår överkropps-cirkelträning och dina armar kommer att vara mer vältränade än aldrig förr. Vårt Tor träningsprogram kommer att ta din överkropp till nya höjder vare sig du är nybörjare eller erfaren styrketränare.

För att uppnå bästa möjliga resultat bör övningarna i programmet genomföras i rad och utan vila. Efter varje omgång är en paus på upp till 2 minuter tillåten. Baserat på hur pass vältränad du är kan du välja mellan nivå 1 (3 omgångar), nivå 2 (5 omgångar) och nivå 3 (7 omgångar). Om du är riktigt vältränad får du gärna komplementera med andra övningar som att hoppa hopprep eller köra burpies.

Tor-träningsplan

Vårt superhjältes träningsprogram tar sig an följande muskler:


  • Biceps
  • Tricep
  • Axlar
  • Bröst
  • Rygg
  • Core/mage

Super övning: Den så kallade “core rotaion” övningen är väldigt effektiv och kräver en hel del kroppsspänning. Eftersom övningen ser till att stabilisera och träna viktiga core muskler, ser vi övningen som ytterst värdefull. För ökad smidighet och uthållighet när du måste springa ifrån polisen, rekommenderar vi vår HIIT-träning. Det något kortare men väldigt effektiva träningsprogrammet genomförs utmärkt på ett löpband eller en träningscykel hemma i vardagsrummet.



Chris Hemsworth som Tor

För att bli tagen på allvar i sin roll som Tor, tränade Chris Hemsworth utefter en riktigt hård träningsplan. Men hjälp därav lade skådespelaren till sig 9 kg muskelmassa på kort tid. Intensiva super-sets var essentiella för en så snabb muskeluppbyggning.

En annan viktig aspekt var så klart skådespelarens näring, vilket hjälpte honom att bygga upp massa i första fasen. Men hjälp av cikelträning pushade han sin ämnesomsättning i den andra fasen, för att kunna förbränna tillräckligt med kalorier för att få snygg definition.

Chris Hemsworth alias Tor

© Foto: Paramount




Tillbaka till översikten

Betalsätt

Betalsätt

Rådgivare

Mån-Fre: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00