upp
Kundjänst

HAMMER-Kundjänst
Våra experter är alltid glada att hjälpa till, så om du har några frågor gällande våra produkter eller vill beställa över telefon, kontakta våra fitnesstränare eller produktrådgivare på telefon eller per email.

Service & Råd

Telefon: 070 8804789
Måndag - Fredag: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00

Email:
Har du frågor som berör våra produkter:
produkt@hammer-traning.se

Alla andra frågor:
info@hammer-traning.se

12 månaders extra garantiförlängning!*
Varukorgen (0)
0,00 kr
Perfekt hemmaträning

Service & Råd: 070 8804789 (Må. - Fr.: 09.00 - 17.00)

Kaloriräknare

kaloriräknare

Vi erbjuder er en kaloriräknare, för att räkna ut din grundomsättning.

Vi förbränner kalorier under dagens gång. Oavsett om du sitter på jobbet eller har ledigt. Genom att äta återupptar vi de kalorier vi har förbränt, men ibland kan det bli lite väl många. Beroende på ålder, vikt och kön behöver våra kroppar olika mängder energi för att fungera rätt, kunna arbeta koncentrerat och för att kunna prestera.

Räkna ut din grundomsättning:
Ange din vikt, längd, ålder, ditt kön och din aktivitentsnivå nedan och tryck på “Räkna ut”. Nu vet du vad din grundomsättning är.



Att gissa din träningsnivå

Många människor ägnar sig inte åt sport, eftersom de inte känner till sin träningsnivå. Därför bör du analysera din allmänna hälsa och kapacitet innan du sätter igång med att träna. En bra ide är att gå på hälsokoll hos en allmänläkare.

Om du vill träna för att minska mängden fett lagrad på kroppen, är det ofta hjälpsamt att ta reda på kroppsfettandelen. Här räcker det inte att bara väga sig på en vanlig våg. Kroppsfettandelen mäts bäst med hjälp av en kroppsfettsvåg. För att mäta kroppsfettsandelen kan även Body Mass Index (BMI) användas. Formeln ger ett resultat baserat på längd och vikt: vikt / (längd i meter x längd i meter). Viktigt: Ålder och kön måste tas hänsyn till för att få rätt resultat.

Det ”önskvärda” BMI värdet beror på din ålder. Följande tabell visar BMI värde för olika åldersgrupper:

Ålder BMI
19 - 24 år 19 - 24
25 - 34 år 20 - 25
35 - 44 år 21 - 26
45 - 54 år 22 - 27
55 - 64 år 23 - 28
> 64 år 24 - 29

Beräkning av ditt dagliga kaloribehov

Vikt: kg
Längd: cm
Ålder: år
Kön: man
kvinna
Aktivitet:




Bra att veta

  • En kalori (1 kcal) = ca. 4,1868 Joule (kJ)
  • En Joule (kJ) = ca. 0,239 kalorier (kcal)
  • Det är energihalten från livsmedel
  • Energihalten från livsmedel anges i EU alltid i kJ, sett till en viss mängd (till exempel kJ/100 g).
  • Tomma kalorier = livsmedel, som innehåller mycket energi (kalorier), men knapp några viktiga näringsmedel. (Till exempel socker, mjöl (typ 405) och en mängd sötsaker)



Tillbaka till översikten


Betalsätt

Betalsätt

Rådgivare

Mån-Fre: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00