upp
Kundjänst

HAMMER-Kundjänst
Våra experter är alltid glada att hjälpa till, så om du har några frågor gällande våra produkter eller vill beställa över telefon, kontakta våra fitnesstränare eller produktrådgivare på telefon eller per email.

Service & Råd

Telefon: 010-2007800
Måndag - Fredag: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00

Email:
Har du frågor som berör våra produkter:
produkt@hammer-traning.se

Alla andra frågor:
info@hammer-traning.se

12 månaders extra garantiförlängning!*
Varukorgen (0)
0,00 kr
Perfekt hemmaträning

Service & Råd: 010-2007800 (Må. - Fr.: 09.00 - 17.00)

Träningsmål - uthållighetsträning

Perfekt. Håll dig frisk och förbättra din figur.

Med en regelbunden konditionsträning kan du stärka ditt hjärt- och kärlsystem samt bränna fett på ett hälsosamt sätt, både snabbt och effektivt. Den välkända jojo-effekten uteblir. Endurance-träningsredskap för hemmet gör dig oberoende av gymmets öppettider, och du slipper slösa tid på att leta gym eller på att hitta parkeringsplats. Vill du alltid spontant kunna göra något som är bra för din hälsa, precis när det passar just dig? Vi vet vad du behöver tänka på när du styrke- och uthållighetstränar, samt vilken enhet som passar dina mål.

Fettförbränning

Fettförbränning går ut på att minska kroppsvikten genom att minska kroppsfett. Detta gör du när du under en viss tidsperiod förbrukar mer kalorier än du tar upp. Denna så kallade negativa energibalans uppnås genom en konsekvent, måttlig motionsintensitet. Efter 25-35 minuter startar fettförbränningen. Crosstrainers och elliptiska tränare är perfekta för detta ändamål. Denna träningsutrustning gör att alla kroppsrörelser bränner fler kalorier och är särskilt skonsam mot lederna. Den ovan beskrivna måttliga motionen är mycket enkel och bekväm att genomföra på en crosstrainer eller elliptisk tränare.

Frisk konditionsträning

Cardioträning på gymmaskin är perfekt för din träning. Din kropp förbättrar blodcirkulationen och dina organ får mer syre. Stora hälsofördelar! För att understödja det kardiovaskulära systemet behöver du regelbunden uthållighetsträning, detta för att träna hjärtmuskeln och därmed sänka vilopuls och blodtryck. En positiv bieffekt: immunförsvaret stärks och du mår bättre. Dessutom frigörs endorfiner genom regelbunden aerobträning. För en behärskad konditionsträning är wattstyrd ergometer det bästa eftersom detta ger dig de mest utförliga inställningsalternativen. I en hastighetsanpassad ergometer kan du träna enligt förinställt wattvärde. Oavsett hur snabb eller långsam du är, kan motståndet justeras så att du alltid arbetar på samma wattnivå. Pulskontrollen säkerställer en behärskad och hälsoinriktad konditionsträning.

Prestandaorienterad uthållighetsträning

För att uppnå dina träningsmål måste kroppen vänja sig vid intensiva stress-stimuli. Detta görs genom hög träningsintensitet i olika träningsintervaller. Denna prestationsinriktade träning är perfekt för idrottare som redan uppnått en hälsosam och god måttlig konditionsträning.
Genom den förmånliga uthållighetsträningen förbättras ditt hjärta och du blir starkare. Det så kallade idrottshjärtat ger, jämfört med ett normalt hjärta, samma effekt fast med lägre puls.

Ausdauertraining Ausdauertraining Ausdauertraining Ausdauertraining

Lämpliga produkter för träningsmål uthållighetsträning

54 artiklar
per sida
Rutnät Lista
  • Ordning
    • Pris
    • Ny
54 artiklar
per sida
Rutnät Lista
  • Ordning
    • Pris
    • Ny

Betalsätt

Betalsätt

Rådgivare

Mån-Fre: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00