upp
Kundjänst

HAMMER-Kundjänst
Våra experter är alltid glada att hjälpa till, så om du har några frågor gällande våra produkter eller vill beställa över telefon, kontakta våra fitnesstränare eller produktrådgivare på telefon eller per email.

Service & Råd

Telefon: 070 8804789
Måndag - Fredag: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00

Email:
Har du frågor som berör våra produkter:
produkt@hammer-traning.se

Alla andra frågor:
info@hammer-traning.se

12 månaders extra garantiförlängning!*
Varukorgen (0)
0,00 kr
Perfekt hemmaträning

Service & Råd: 070 8804789 (Må. - Fr.: 09.00 - 17.00)

Sista minuten strandkropp?

Träna rätt

strand

Tips för att få en snygg strandkropp

Vill du i sista sekund skaffa en snygg strandfigur? Med våra produkter är det lätt för alla kvinnor att få platt mage och snygg bikinifigur. Eller föredrar du hellre en stark rygg, magrutor och muskulösa armar? Men hjälp av våra produkter är din sommarsemester räddad.

strandkropp women


Det här bör du träna:

  • ben
  • mage
  • armar
  • rumpa
  • rygg

Våra träningstips:

Träna på ett annat sätt: Kör ett av våra högintensiva uthållighetsprogram som finns till exempel i FINNLO Indoor Cycle Speedbike CRS 2, följt av ett vanligt träningsprogram på en av våra träningsenheter. Den metaboliska aktiviteten under och efter högintensiv intervallträning (HIT) kan vara upp till 35 gånger högre än genomsnittet under normal träning. Det kan du dra nytta av då du sparar tid och bränner mycket fler kalorier.

För att få ännu mer effektiv träning kan du använda dig av cirkelträning på vårt Finnlo hemmagym Bio Force extreme. Gymmet formar hela din kropp skonsamt för den framtida strandkroppen. Bio Force passar både för kvinnor och män, och ger dig effektivt den kropp som du önskar till sommaren.

Pareto principen för strandkroppen

strandkropp men

80% av resultaten uppnås med 20% av insatsen. Om du håller dig till den principen kommer du att se mer resultat och hålla i gång motivationen mycket längre. Ta hand om fundamentet (80%) och du kommer se, vad du kan åstadkomma.

Riktlinjer

  • Lyssna på din kropp och framförallt din mage!
  • Minska intaget av kolhydrater så mycket som det går och ersätt det med citrusfrukter och grönsaker
  • Det är viktigt att få i sig hälsosamma fetter som finns i till exempel: avokado, nötter, fisk och oljor för att hålla igång fettförbränningen.
  • Viktigt att återhämta sig efter träning. När du har tränat är din ämnesomsättning extra hög så för att återhämta sig är det viktigt med vila och bra mat för att ta dig närmare dina mål.
  • Njut av din träning! Njut av motion och hälsosam kost för i längden så minskar det dina stressnivåer i kroppen, det är därför viktigt att ha kul med sin träning.

Låt dig inspireras av vår rekommenderade utrustning och läsa vår Fitness Guide för mer information om hälsa, träning och kost.



Vår utrustning-rekommendation:

Tillbaka till översikten

Betalsätt

Betalsätt

Rådgivare

Mån-Fre: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00