upp
Kundjänst

HAMMER-Kundjänst
Våra experter är alltid glada att hjälpa till, så om du har några frågor gällande våra produkter eller vill beställa över telefon, kontakta våra fitnesstränare eller produktrådgivare på telefon eller per email.

Service & Råd

Telefon: 010-2007800
Måndag - Fredag: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00

Email:
Har du frågor som berör våra produkter:
produkt@hammer-traning.se

Alla andra frågor:
info@hammer-traning.se

12 månaders extra garantiförlängning!*
Varukorgen (0)
0,00 kr
Perfekt hemmaträning

Service & Råd: 010-2007800 (Må. - Fr.: 09.00 - 17.00)

Tvättbrädemage 2.0 - Träningstips

Styrketräning / Muskeluppbyggning

tvättbrädemage

Tvättbrädemage istället för ölmage

Vi bombarderas ständigt med träningsplaner och hemliga recept för att få fram magrutor eller den så kallade “sixpacken”. Det tar aldrig slut. Vad är det som egentligen ligger bakom det hela? Många (om inte alla) män drömmer om en vältränad mage med snygga magrutor. Med rätt inställning kan du se till att det inte längre är bara en dröm.




Till att börja med:

Det första steget till en tvättbrädemage är att ta beslutet att göra en förändring. Lagert med fett som gömmer musklerna måste bort. Det kommer inte att gå bort av sig själv, och heller inte med enbart magträning.

För att nå snabba resultat gäller det att konsekvent ställa om sin kost. Det betyder att det är slut med kaloribomber som pizza, chips och godis. Se till att du inte äter mer kalorier än vad du förbränner genom att träna eller vara aktiv. Med hjälp av vår kaloriräknare får du fram exakta värden som till exempel din grundomsättning, som kan hjälpa dig att planera din kost på bästa sätt.

Det är även viktigt att äta en varierad och proteinrik kost som t.ex. fisk, kyckling, grönsaker, nötter och bär, och samtidigt se till att träna regelbundet. Med träningen gäller samma som med näringen – se till att variera träningen så mycket som möjligt. För lite extra hjälp att hitta motivationen till att träna har vi satt ihop ett par tips som kanske kan hjälpa. Det är dock viktigt att komma ihåg att det även kan blir för mycket av det goda – dina muskler behöver en vilodag emellanåt.

Skaffa snygga magmuskler med HAMMERs Sixpack-Workout

Träningstips:

Kör tre omgångar med 8-10 upprepningar för varje övning. För vältränade gäller följande: Alla övningar kan köras med extra vikt, men tekniken får inte ta skada! Kör på allt du kan och öka motståndet eftersom.

För nybörjare rekommenderar vi att genomföra träningspasset nedan 2 gånger i veckan. Om du är mer erfaren bör du dela upp träningsenheterna för de raka och de sneda magmusklerna under veckan. Håll motivationen uppe – det kräver mycket svett och tårar för att få till ordentliga magrutor – men det lönar sig.



Övning 1 – Benhävning Pull-up stång

till exempel på pull-up stången på FINNLO Maximum FT2

> raka magmuskler
Häng dig på pull-up stången och dra knäna rakt upp mot magen – andas ut när du drar upp benen.

Tips: Om du sträcker på benen blir övningen ännu jobbigare!

> sneda magmuskler
Börja i samma utgångsposition och lyft knäna snett åt sidan och växla mellan höger och vänster.



Övning 2 - Side dips

Kettlebells eller hantlar, alternativt med kabeldrag.

> sneda magmuskler
Stå rakt med med lätt böjda ben, höft-brett isär. Håll en kettlebell eller hantel i vänster hand, med sträckt arm nedåt. Dra överkroppen åt höger, spänn din core och dra in naveln mot ryggraden. Glöm inte att byta sida.




Hemmagym FT2

Övning 3 – Klassiska sit-ups i snedläge på en träningsbänk

till exempel med FINNLOs Mag- och ryggtränare

> raka magmuskler
Lägg dig på bänken, fäst benen och ta upp armarna bredvid huvudet (som vid vanliga sit-ups). Andas ut och för överkroppen uppåt. Andas ut och “rulla” kontrollerat tillbaka till utgångspositionen. Se till att utföra övningen utan att ta sats och undvik att dra upp huvudet.



Tips: Extra övningar

Vid intensiv magträning rekommenderar vi att komplettera med ryggträning för att undvika muskulär obalans.

På en ryggtränare lyfter och sänker du överkroppen sakta och kontrollerat (utan att ta sats) upp och ner.


ryggtränare


Övning 4 – Klassiska sit-ups

med en magtränare

> raka och sneda magmuskler
Men hjälp av det innovativa handtaget ovanför huvudet spänns musklerna innan själva övningen påbörjas och på så sätt blir sit-upsen ännu intensivare och träningen mer effektiv.

Rullar dig upp, kota för kota och se till så att ländryggen alltid har kontakt med golvet. För att öka intensiteten ytterligare, se till att andras in när du rullar upp och andras ut när du rullar ner.

Variation för de sneda magmusklerna: Lägg knäna åt sidan och drar dig rakt uppåt. Glöm inte att byta sida.


FINNLO by HAMMER Magtränare AB-Dominox

Övning 5 – Magträning på hemmagymmet Bio-Force

Med hjälp av AB-Strap blir din Bio-Force den perfekta magträningsmaskinen. Sätt fast AB-Strapen på kraftstationen och böjd dig sittandes eller ståendes på knä framåt med spända magmuskler och återgå kontrollerat till utgångspositionen.


AB-Strep 2

AB-Strep 1

Helkroppsträning

Eftersom det inte räcker att bara träna magen, bör du satsa på omfattande träning för hela kroppen. På så sätt håller du dig sund och undviker att bygga upp muskulär obalans i kroppen.

Tillbaka till översikten

Betalsätt

Betalsätt

Rådgivare

Mån-Fre: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00