upp
Kundjänst

HAMMER-Kundjänst
Våra experter är alltid glada att hjälpa till, så om du har några frågor gällande våra produkter eller vill beställa över telefon, kontakta våra fitnesstränare eller produktrådgivare på telefon eller per email.

Service & Råd

Telefon: 010-2007800
Måndag - Fredag: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00

Email:
Har du frågor som berör våra produkter:
produkt@hammer-traning.se

Alla andra frågor:
info@hammer-traning.se

12 månaders extra garantiförlängning!*
Varukorgen (0)
0,00 kr
Perfekt hemmaträning

Service & Råd: 010-2007800 (Må. - Fr.: 09.00 - 17.00)

Fast rumpa

Kom i form

Fast rumpa

Fast Rumpa


Män som kvinnor – oavsett kön vill vi alla ha en fast rumpa! Även om rumpans form är delvis ärftlig (äppel vs päron) så kan den förstärkas och formas med hjälp av olika övningar och inriktad träning. Gluteus maximus är den mest voluminösa muskeln i hela kroppen och efter tuggmuskel den näst starkaste. Den är ansvarig för höftsträckningen och stabiliserar låret i förlängningen. Även vid böjning och sträckning av själva benet spelar sätesmuskeln en stor roll. En vältränad bak är inte att underskatta vad det gäller stöd och lindring för ryggen. Eftersom sätesmuskeln är oerhört viktigt för alla våra rörelser, kan inriktad bakträning hemma göra stor skillnad snabbt.


Träning för fast rumpa är varierande och kan göras av vem som helst. Beroende på vilken träningsutrustning du har hemma så kan du intensivt träna sätesmusklerna. För nybörjare räcker det att regelbundet använda trappor för att nå initial framgång. För alla andra är knäböj och utfallssteg med eller utan skivstång och vikter extremt effektiva. Även helt utan redskap kan du träna baken geneom att lyfta benen bakåt när du står på alla fyra eller sidolyft när du ligger på sidan.

Dock är det inte enbart styrketräning som formar en fast bak, man kan även träna den med hjälp av fitnessmaskiner. Crosstrainer och stepper är mycket omtyckta och erbjuder effektiv och rolig träning. Eftersom både de övre ryggmusklerna och sätesmusklerna aktiveras förstärks de och du får därmed en fastare bak. Samtidigt bränner du med löpning eller stepup kalorier vilket bidrar till att baken formas ytterligare. Speciellt men lite snabbare löpning uppnås synliga resultat snabbt, eftersom baken tränas intensivt i sin mest naturliga rörelseform. Bra alternativ är rullskridskor eller skateboard: Eftersom ryggen är böjd måste baken arbeta hårt för att kroppen ska bibehålla sin position och och sätesmusklerna används flitigt. Det bästa sättet för att lyckas med att få en fast rumpa är en kombination av styrka och konditionsträning.

Följande maskiner är perfekt för att träna upp en fast rumpa:


FINNLO by HAMMER Träningscykel Speedbike CRT
FINNLO by HAMMER Träningscykel Speedbike CRT

Träningstips: Uthållighetsträning bränner kalorier på högsta nivå! Variera din träning med uppförs- (stående och framåtlutad för att ändra tyngdpunkten) och nedförsbacke (tyngpunkten ligger bakom sätet), det tränar hamstrings och rumpa.


visa


FINNLO by HAMMER Crosstrainer Ergometer Loxon XTR *Bäst i test 2017*
FINNLO by HAMMER Crosstrainer Ergometer Loxon XTR *Bäst i test 2017*

Träningstips: Håll dig fast vid de stationära handtagen och sänk rumpan bakåt och neråt upprepat under ett par minuter. Det hjälper dig att aktivera alla benmuskler, bränna fler kalorier och tona benen.


visa


FINNLO by HAMMER Löpband Endurance



Tillbaka till översikten

Betalsätt

Betalsätt

Rådgivare

Mån-Fre: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00