upp
Kundjänst

HAMMER-Kundjänst
Våra experter är alltid glada att hjälpa till, så om du har några frågor gällande våra produkter eller vill beställa över telefon, kontakta våra fitnesstränare eller produktrådgivare på telefon eller per email.

Service & Råd

Telefon: 010-2007800
Måndag - Fredag: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00

Email:
Har du frågor som berör våra produkter:
produkt@hammer-traning.se

Alla andra frågor:
info@hammer-traning.se

12 månaders extra garantiförlängning!*
Varukorgen (0)
0,00 kr
Perfekt hemmaträning

Service & Råd: 010-2007800 (Må. - Fr.: 09.00 - 17.00)

Peter Bláha

Peter Bláha - Gladiator, inspiratör och entreprenör

Peter Blaha, 34, har en universitetsexamen i data teknologi, är mest känd i Sverige pga. sin medverkan i svenska Gladiatorerna som “Pansar”, han är en familjeman, bloggare och ihärdig rugby spelare.

Vi blev trötta bara av att beskriva allt han gör, men har lyckats klämma in lite tid med Peter trots hans fullspäckade schema för att lära känna mannen bakom “rustningen”.


“Sätt upp mål med träningen som är viktiga för dig, gör en plan för att nå dem, jobba hårt och ge aldrig upp!"


Spelar "Pansar" i Gladiatorerna, ägare av Biceps Event och delägare i Crossfit Highway. Gör event och föreläsningar inom träning och hälsa för vuxna och barn och har skapat bla Barnens Hinderbana och ProFitness Camps.

Peter Blaha


Peter Blaha



Peter Blaha
Peter Blaha

FINNLO MAXIMUM by HAMMER Hemmagym FT2

  • Fri träning med cable pull-system inclusive bänk
  • Professionell, gymliknande pull-up bar
  • Två oberoende höjdjusterade cable pull-moduler
  • Platssparande trekantsformad design


Det fristående hemmagymmet “FT2” från Finnlo Maximum kombinerar konventionell styrketräning med ett komplext cable pull-system för att uppnå de bästa förhållanden för exklusiv träning hemma, på hälsocenters eller idrottsföreningar. Den mångfald av övningar som man endsat kommer åt på gymmet, kan du nu uppleva hemma i ditt eget vardagsrum; snabba justeringar av olika 3D-träningsinställningar tillåter dig att stimulera alla kroppens muskler utan paus. Högsta kvalitet och detaljerade övningsmöjligheter hemma, på hotell och hälsocenters eller idrottsföreningar. "Funktionell träning" är nyckeln till intensiv muskelstimulering och snabba resultat. Två oberoende viktmagasin möjliggör individuell anpassning och mer balans i din träning. Enkla enhandsinställningar gör att man snabbt kan byta vikt under träningensgång. Perfekt för supersets.



Läs mer >>


Frågor:

  1. Först och främst Peter, du är ingen vanlig hederlig affärsman? Du är egen företagare, Gladiator, bloggare, rugby spelare och du har en familj. Hur balancerar du allt?

    Peter Bláha:
    Jag har ett högt tempo i kroppen och gillar att jobbar hårt och ha mycket att göra. Sen är jag duktig på att prioritera och planera min tid, tex tittar jag sällan på TV, då jobbar jag med något projekt istället. För att hålla energin uppe så ser jag till att bryta upp varje dag med träning, det ger ny energi till hjärnan och jag kan jobba hårdare efter. Men framförallt så har jag en förstående fru som hjäper till mycket hemma så att jag hinner med allt.


  2. Hur kom det sig att du blev en Gladiator? Var det något du själv aktivit sökte?

    Peter Bláha:
    Nej, jag sökte som utmanare först men dem tyckte jag var för stor. När jag sökte igen 2 år senare ringde dem och frågade om jag inte vill bli Gladiator istället.


  3. I Gladiatorerna är “Pansar” väldigt intensiv och mycket “tough guy”. Hur mycket av det är skådespel och hur mycket är verkligen du?

    Peter Bláha:
    Frågar du min fru säger hon att 90% av Pansar är jag haha…nä, jag är världens snällaste i verkligheten och det är bara en roll jag spelar. Jag har samma våghalsighet som Pansar i verkligheten men jag är inte arg och skriker, det hade inte funkar så bra i samhället.


  4. Finns det dagar då du saknar ditt jobb som ingenjör?

    Peter Bláha:
    Nej, egentligen inte. Jag jobbar med det jag brinner för och får utnyttja mina egenskaper jag har som ingenjör, att ständigt analysera, utvärdera och förbättra det jag gör i mina olika projekt. Det är samma arbetsprocess om du jobbar med träning, events eller telecom.


  5. Du skriver din egen blogg som handlar om hälsa och träning, rugby och Gladiatorerna, din familj och din egen firma – allt egentligen. Vad var det som gjorde att du började blogga och vad är det som pushar dig att fortsätta?

    Peter Bláha:
    När jag började spela Pansar och på samman gång var familjefar, spelade i rugby i landslaget och var VD på Twingly så väckte det intresse hos många, de undrade hur jag hinner med allt och inspirerades av mitt driv. Flera kom till mig och tyckte jag skulle starta en blogg, så jag gjorde det. Jag bloggar för att inspirera andra till att nå sina mål inom träning, kost, arbetet och familjeliv och hoppas jag kan komma med tips som hjälper dem på vägen.


  6. Vilka viktiga erfarenheter samlade du som rugby tränare?

    Peter Bláha:
    Jag lärde mig hur man leder en grupp och hur viktigt det är att få en bra stämning och positiv anda i gruppen för att driva och utveckla den framåt. Gruppen är inte starkare än den svagaste länken och det krävs att alla hjälps åt att pusha varandra på ett positivt sätt för att den ska utvecklas.


  7. Vad har varit den mest givade delen av din resa så här långt?

    Peter Bláha:
    Att skaffa familj med Jill och få mina två barn Zoe och Nicole. Jag ser mycket av mig i båda dem och jag vill ge dem en bra uppväxt och bra värderingar så att de kan bli det dem drömmer om.


  8. Att träna, både på gym såväl som hemma, är en del av din vardag. Hur viktigt är det för dig?

    Peter Bláha:
    Träningen betyder väldigt mycket för mig, får jag inte träna så tappar jag energi i vardagen, jag bli inte lika produktiv och lättare irriterade tex. När jag tränar så tömmer jag kroppen på fysisk energi men laddar upp hjärnan mentalt. Jag mår helt enkelt bättre när jag tränar regelbundet och det är jag övertygad om att alla gör, våra koppar är gjorda för att arbeta med.


  9. Vad är din favoritövning på FT2 stationen?

    Peter Bláha:
    Jag har flera, men just nu är det benspark och utåtrotation i axeln. Det är två övningar som kompletterar min Crossfit träning bra och stärker upp och förebygger skador.


  10. Lyssnar du på musik när du tränar för att motivera dig själv?

    Peter Bláha:
    Nja, jag behöver inte musik för att träna, jag har mina mål med träningen och gör det som krävs för att nå dem. Men visst är det trevlig med bra musik under tiden.


  11. Har du några snabba tips till våra läsare vad gäller hälsa och träning?

    Peter Bláha:
    Sätt upp tydliga mål för din hälsa och träning, gör en plan för hur du ska nå målen, jobba regelbundet och ge aldrig upp, även om det går som du planerat, tillslut kommer du fram om du bara vill.

Betalsätt

Betalsätt

Rådgivare

Mån-Fre: 09.00-12.00 & 12.30 - 17.00